هشت راه برای ایجاد استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام
تولید محتوا در اینستاگرام
چگونه محتوای اینستاگرام با کیفیت بالا ایجاد کنیم؟ اینستاگرام، پویاترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای بازاریابان اینترنتی است و اگر می خواهید کسب و کار خود را با پلتفرم اینستاگرام توسعه دهید، ایجاد محتوای با کیفیت و جذاب بیش از آنچه تصور می کنید مهم است. این پلتفرم در ماه های گذشته تغییرات زیادی داشته است و مدیران رسانه های اجتماعی باید خود را با روندهای جدید وفق دهند. وقتی صحبت از استراتژی تولید محتوای اینستاگرام می شود، آیا می دانید چه چیزی را باید منتشر کنید؟ چه زمانی و حتی چند وقت یکبار باید پست ها را منتشر کنید؟ امروز، نحوه ایجاد محتوای اینستاگرام با کیفیت بالا را برای معرفی برند و افزایش فروش را توضیح می دهیم.
هشت راه برای ایجاد استراتژی محتوای اینستاگرام برای کسبوکارها
- آنچه را که در اینستاگرام پست کنید را تجزیه و تحلیل کنید
- زمان ارسال در اینستاگرام را مشخص کنید
- بررسی کنید که از چه هشتگ هایی استفاده کنید
- انتخاب کنید که هشتگ های خود را در اینستاگرام کجا قرار دهید (کپشن یا کامنت)
- تجزیه و تحلیل کنید که چه تعداد هشتگ باید در اینستاگرام استفاده کنید
- طول کپشن اینستاگرام خود را ارزیابی کنید
- رفتار و واکنش مخاطبان خود را بر اساس محتوای گذشته پیش بینی کنید
- استراتژی محتوای رقبای خود را در اینستاگرام تجزیه و تحلیل کنید
قدم اول: آنچه را که در اینستاگرام پست کنید را تجزیه و تحلیل کنید
هنگامی که تقویم محتوای خود را ایجاد کردید، به بهترین عملکرد خود نگاه کنید و متوجه شوید که چه نوع پست هایی باعث ایجاد تعامل بهتر می شوند. محتوای خود را بر اساس این موارد تجزیه و تحلیل کنید: نرخ کلیک لینک در بیو اینستاگرام، نوع محتوا، تعداد ذخیره ها و اشتراک گذاری ها
نرخ کلیک های لینک بیو اینستاگرام را آنالیز کنید
این معیار بسیار مهمی است که باید دنبال مورد توجه قرار گیرد، اگر شخصی از پروفایل اینستاگرام شما بازدید کند، به این معنی است که پس از دیدن یکی از پست های شما، یک کلیک اضافی روی پروفایل شما انجام داده و از پروفایل شما بازدید کرده است. اطمینان حاصل کنید که وقتی شخصی از نمایه شما بازدید می کند، می بیند که شما کی هستید، چه می کنید و چرا باید شما را دنبال کند. اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که یک URL به پیج خود به بیو خود اضافه کنید، این لینک می تواند: سایت شما، وبلاگ، پادکست و یا هر وب سایت دیگری که می خواهید تبلیغ کنید، باشد. برای اطلاع از تعداد کلیکهای وبسایت خود، به Insights -> Accounts Reached بروید. با تجزیه و تحلیل کلیک های وب سایت خود، متوجه خواهید شد که مخاطبان شما می خواهند چه محتوایی را از شما ببینند.
عملکرد محتوای اینستاگرام خود را تجزیه و تحلیل کنید
در اینستاگرام، مطمئن شوید که یک استراتژی محتوایی برای این پنج مورد دارید: فید (پست های)، استوری ها، لایو های زنده، ریلز و IGTV
توصیه کارشناسان این است که از همه آنها استفاده کنید تا شانس شما برای دیده شدن توسط مخاطبان هدف افزایش یابد، توصیه ما این است: حتما تست کنید. ابتدا از همه آنها استفاده کنید، سپس به معیارها نگاهی بیندازید و ببینید که 3 پست برتر شما کدام هستند. مخاطبان شما به شما خواهند گفت که چه نوع محتوایی را باید ادامه دهید.
بررسی فید اینستاگرام
اگر برای فید اینستاگرام خود محتوا تولید می کنید، از پست های چند صفحه ای استفاده کنید. طبق مطالعه انجام شده، این نوع محتوا باعث افزایش تعامل شما می شود. به یاد داشته باشید که به اولین عکسی که استفاده می کنید دقت کنید، اگر میخواهید بیشتر مطمئن شوید که مخاطبین همه عکسهای موجود در پست را خواهند دید، یک یادآوری کوتاه در توضیح اضافه کنید و به آنها بگویید که "صفحه را به چپ یا راست بکشید یا بگویید برو صفحه بعد".
در اینجا چند ایده محتوایی برای پست های فید اینستاگرام شما وجود دارد:
با تیم ما آشنا شوید، می توانید یک پست چند صفحهای اینستاگرام با همه اعضای تیم خود ایجاد کنید و آنها را به مخاطبان ارائه دهید.
سبک زندگی را به اشتراک بگذارید، چیزهایی که خوشتان آمده یا برایتان لذت بخش است را با دوستان و مخاطبینتان به اشتراک بگذارید.
کدهای تخفیف خرید را به اشتراک بگذارید، می توانید یک کد خرید ایجاد کنید و از دنبال کنندگان خود دعوت کنید تا با استفاده از آن چیزی بخرند.
بررسی استوری های اینستاگرام
استوری یک بخش سرگرم کننده است که در آن می توانید از عکس، متن، ویدئو، استیکر، نظرسنجی، هشتگ، گیف، موسیقی و غیره استفاده کنید. سعی کنید در نحوه نمایش محصول یا خدمات خود خلاق باشید.
در اینجا ایده های محتوایی برای پست های استوری اینستاگرام شما آورده شده است:
ویدئوهای پشت صحنه: می توانید نگاهی اجمالی به محصول جدید یا برخی از کارهای مشتری که در حال انجام آن هستید بیندازید، روز شما چگونه گذشته است، چگونه برای یک وبینار یا جلسه زنده آماده می شوید.
نکات برجسته محصول/خدمات: بحث کنید که محصول شما چه مشکلاتی را برطرف می کند، چه چیزی محصول شما را متفاوت می کند و چگونه به این ایده رسیدید.
محتوای آموزشی ایجاد کنید: ویدیوهای کوتاه مانند وبینارها، ویدیوهای آموزشی ایجاد کنید.
بررسی لایو اینستاگرام
با استفاده از قابلیت لایو اینستاگرام، محتوای شما در استوری ها در بالای فیدهای کاربر به جایگاه اول می رسد و فالوورهای شما که اعلان ها را خاموش نکرده اند، پیامی دریافت می کنند که به آنها هشدار می دهد که در حال پخش زنده هستید. همچنین، پس از پایان جلسه زنده خود، این گزینه را دارید که آن ویدیو را در یک IGTV ذخیره کنید.
در اینجا چند ایده برای محتوا برای لایو اینستاگرام شما آورده شده است:
عرضه محصول را اعلام کنید
توضیح دهید که مردم چگونه می توانند از محصول یا خدمات شما استفاده کنند
میزبان یک پرسش و پاسخ با مخاطبان خود باشید
با استفاده از ویژگی «افزودن دوست» با شخصی مصاحبه کنید
بررسی IGTV
باید محتوای ویدیویی باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد. IGTV یک راه عالی برای ایجاد محتوای ویدیویی جذاب برای مخاطبان شما است.
در اینجا چند ایده برای محتوای IGTV شما وجود دارد:
فیلم های آموزشی
ویدیوهای قدیمی ادیت شده
خلاصه قسمت های پادکست
توضیحات تکمیلی در مورد محصول یا خدمات
بررسی ریلز
ریلز اینستاگرام قابلیتی است که به شما امکان میدهد ویدیوهای ۱۵ ثانیهای را با فیلتر، متن و موسیقی در برنامه اینستاگرام ایجاد کنید.(ریلز برای کاربران آندروید ایرانی در دسترس نیست اما برخی کاربران IOS می توانند از این قابلیت بهره ببرند) ریلز سرگرم کننده، منحصر به فرد و جذاب است و در آن چالش های گوناگونی مطرح و ایجاد میشود.
در اینجا چند ایده محتوا برای ریلز اینستاگرام شما آورده شده است:
یک داستان مطرح کنید
قبل و بعد از کار پروژه را نشان دهید
نکات و ترفندها را ارائه دهید
به چالش های روز بپیوندید
تعداد ذخیره ها و اشتراک گذاری ها را تجزیه و تحلیل کنید
ذخیره و اشتراک گذاری دو معیار ضروری و مهم برای تعیین عملکرد محتوای شما در اینستاگرام بوده و مشخص میکند نوع محتوایی را که میخواهید بعدا پست کنید.
از خودتان بپرسید :
چه نوع محتوایی باعث می شود تا دنبال کنندگان من یک پست را ذخیره کنند؟ شاید نکات، ترفندها، محتوای آموزشی، محتوای پشت صحنه یا نحوه انجام آن باشد. کمی برای پاسخ به این سوال وقت بگذارید، همین سوال در مورد به اشتراک گذاری پست های شما نیز صدق می کند.
چه نوع محتوایی را می توانید به عنوان بخشی از برند خود ایجاد کنید که کسی را تشویق کند آن را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارد؟ این اطلاعات به شما کمک میکند محتوایی بسازید که با مخاطبانتان ارتباط بهتری برقرار کنید.(تعداد سیوها واقعا مهم است)
قدم دوم: مشخص کنید چه زمانی در اینستاگرام پست بگذارید
به طور کلی، بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام زمان ناهار یا عصر است که افراد در پایان برنامه کاری خود هستند. برای تجزیه و تحلیل بهترین زمان پست کردن، برای برند و کسبوکار شما در اینستاگرام، چهار راه وجود دارد:
ساعت های آنلاینی مخاطبین خود را شناسایی کنید و ببینید چه زمانی بیشترین تعداد فالوورهای شما آنلاین هستند، این اطلاعات از طریق برنامه تجزیه و تحلیل اینستاگرام در دسترس هستند.( به Insights یا اطلاعات آماری اکانت کسب و کار یا حرفه ای خود مراجعه کنید، توجه داشته باشید این بخش برای اکانتهای شخصی وجود ندارد). زمان های مختلف ارسال را آزمایش کنید و پیشرفت خود را اندازه گیری کنید، بررسی کنید که رقبای شما چه زمانی پست می گذارند، رفتار صنعت یا بیزنس خود را پیگیری کنید.
قدم سوم: تجزیه و تحلیل کنید که از چه هشتگ هایی در اینستاگرام استفاده کنید
هشتگ ها کلمات کلیدی هستند که می توانید از آنها برای سازماندهی پست های خود در اینستاگرام استفاده کنید و به افراد کمک کنید تا برند شما را سریع شناسایی کنند.
اکثر افراد معمولاً هنگام استفاده از هشتگ در اینستاگرام گیج می شوند. حتی اگر هشتگهایی که استفاده میکنید بسیار عالی باشند، استفاده بیش از حد آنها باعث افزایش نرخ تعامل اکانت شما نخواهد شد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که هشتگها ممکن است مخاطب مناسب را جذب نکنند.
هشتگها قوی می شوند وقتیکه افراد از کلمات کلیدی مشابه نیز در محتوا استفاده می کنند. وقتی روی یک هشتگ کلیک میکنید، به پست های بیشتری در همان موضوع دسترسی پیدا میکنید، به علاوه، اگر به یک موضوع علاقه دارید، می توانید یک هشتگ را در اینستاگرام دنبال کنید. نوع هشتگهایی که استفاده می کنید به احساساتی که می خواهید ابراز کنید، محصولاتی که می خواهید توصیه کنید و افرادی که می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید بستگی دارد. همچنین می توانید از آنها برای شناسایی برند، مکان ها یا رویدادهای خود استفاده کنید.
انواع مختلفی از هشتگ ها وجود دارد که می توانید برای ارتقای برند یا محصولات خود از آنها استفاده کنید. می توانید از یکی از این موارد استفاده کنید: هشتگ های عمومی، هشتگ های برند و محصول ، هشتگ های نیچ (خاص منحصر به فرد)، هشتگ های مرتبط با جامعه، هشتگ های مکان.
دو روش برای اندازه گیری عملکرد هشتگهای روی پست ها وجود دارد:
میتوانید هشتگهای برند خود را با استفاده از ابزار تحلیلی مانند Socialinsider ردیابی کنید. در این سایت لیستی از معیارهای محتلف را دریافت خواهید کرد:
پر استفاده ترین هشتگ ها
جذاب ترین هشتگ ها
هشتگ های بیشتر به کاربران نشان داده می شوند
میانگین هشتگ در هر پست
میتوانید از تجزیه و تحلیل عملکرد هشتگ خود با استفاده از Instagram native insights که برای حساب های تجاری در دسترس است استفاده کنید.
روی 'View insights' در پستها ضربه بزنید، به بخش Discovery بروید تا تعداد ورودی از هشتگهای استفاده شده را مشاهده کنید، این یک عدد جمعآوری شده برای همه انواع هشتگهای استفادهشده در پست شما است، متاسفانه شما به تعداد نمایشها در هر هشتگ استفادهشده دسترسی ندارید.
قدم چهارم: بررسی کنید که هشتگ های خود را در کجا قرار دهید (کپشن یا کامنت)
کپشن یا کامنت؟ مساله این است. برخی افراد آنها را در کپشن، انتهای پست یا در اولین نظر قرار می دهند. بسته به ROI اینستاگرام خود،(نرخ بازگشت) باید آزمایش کنید که چه چیزی برای حساب شما بهتر است.
با این حال، بر اساس آخرین تحقیقات ما در مورد داده های هشتگ های اینستاگرام، 87.7٪ از برندها هشتگ ها را در کپشن قرار می دهند.
آیا می خواهید هشتگ یک کمپین را تبلیغ کنید و می خواهید مردم با استفاده از آن هشتگ پست ها را به اشتراک بگذارند؟ پس بهتر است از آن در کپشن استفاده کنید تا آن را قابل مشاهده کنید.
قدم پنجم: تجزیه و تحلیل کنید که چه تعداد هشتگ باید استفاده کنید
اینستاگرام به ازای هر پست فقط 30 هشتگ را مجاز می کند. محتوای هشتگها عموماً گفتگوها و موضوعات را جذب میکند، اما بسیاری از هشتگها ممکن است کسبوکار شما را نامرتبط نشان دهند یا دنبالکنندگان اشتباهی را جذب کنند.
قدم ششم: طول کپشن اینستاگرام خود را ارزیابی کنید
وقتی امروز در مورد اینستاگرام صحبت می کنیم، همه الگوریتمها نسبت به گذشته تغییر کرده است، ارائه کپشن عالی اینستاگرام در سال 2022 واقعاً بسیار سخت است و دیگر مانند گذشته نیست.
آیا باید یک مقاله سریع با یک کلمه و ایموجی بنویسید؟
آیا باید یک وبلاگ نویسی تک خطی یا میکروبلاگینگ با زیرنویس بنویسید؟
معیارهایی که به شما کمک می کند بفهمید که طول عنوان بهینه برای کسب و کار شما چقدر است:
توزیع و میزان نظرات و لایک ها
Reach و ایمپرشن
به خاطر داشته باشید که اکثر افراد خیلی سریع فیدهای اینستاگرام را اسکرول می کنند. اگر نمیدانید که طول کپشن چقدر باشد آنها را خلاصه بنویسید.
در سه خط اول کپشن ، مطمئن شوید که بخش مهم پیام را نوشتهاید و اطمینان حاصل کنید که عنوان توجه کاربران را جلب کرده و آنها را برای انجام اقدامات مورد نظرتان تحت تأثیر قرار می دهد.
قدم هفتم: رفتار مخاطبان خود را بر اساس محتوای گذشته پیش بینی کنید
اقدامات افراد در اینستاگرام منبع خوبی برای دریافت اطلاعات است. میتوانید محتوایی را که پست میکنند یا با آن تعامل دارند را بررسی کنید تا علایق، رفتارها، جمعیتشناسی آنها را بدست آوردید. شما می توانید از این داده های رسانه های اجتماعی برای برنامه ریزی در مورد بازاریابی آینده و نزدیک شدن به مشتریان بالقوه استفاده کنید. این بینش ها به شما کمک می کند آینده الگوها و روندهای خرید را پیش بینی کنید، همچنین به پیش بینی محصولاتی که مشتریان بالقوه می خواهند و زمانی که آنها می خواهند کمک می کند. پس از درک روندها، می توانید انتظارات مشتریان خود را برآورده کنید.
قدم هشتم: استراتژی محتوای رقبای خود را در اینستاگرام تجزیه و تحلیل کنید
هنگامی که در مرحله برنامه ریزی هستید، باید دو نوع رقیب در اینستاگرام را در نظر بگیرید:
گروه اول به رقبای برتر برند یا کسانی که احتمالاً بر درآمد سالانه شما تأثیر می گذارند مربوط می شود.
گروه دیگر رقبا شامل رقبای مشتاق یا برندهایی است که شما به دنبال آنها بوده اید.
نکته حرفه ای! برای پیشی گرفتن از رقبا و افزایش آگاهی از برند خود در شبکه های اجتماعی، معیارهای رقابتی اینستاگرام ایجاد کنید و صنعت خود را تجزیه و تحلیل کنید.
نتیجه نهایی : استراتژی محتوای خود را در اینستاگرام چگونه تحلیل می کنید؟ از چه ابزارهایی برای اندازه گیری موثر KPI خود استفاده خواهید کرد؟ فرآیند شما برای ایجاد محتوای باکیفیت در اینستاگرام چیست؟
مراحل توضیح داده شده در این مقاله را دنبال کنید تا با استراتژی محتوای خود در صدر جستجوها و پیشنهادات قرار بگیرید. برای تجزیه و تحلیل پست های خود در اینستاگرام و ایجاد معیارهایی برای کسب و کار خود، جلسات هفتگی یا حداقل ماهانه ترتیب دهید.
نظر بدهید