معرفی 6 ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی
معرفی 6 ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی
دانستن نحوه جستجوی کلمات کلیدی بخش اساسی هر استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. با عبارات مناسب، می توانید قدرت جستجوی خود را افزایش دهید و ترافیک بیشتری را از مخاطبان مورد نظر خود جذب کنید.
تحقیق کلمات کلیدی، علیرغم اینکه یکی از اجزای مهم سئو و بازاریابی محتوا است، میتواند زمان بر و اغلب گران باشد. خوشبختانه، چندین ابزار رایگان برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی وجود دارد که به شما کمک می کند تا کلمات مناسب را با کمترین هزینه پیدا کنید. ما شش ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی را گردآوری کرده ایم که می توانید از آنها برای یافتن کلمات کلیدی SEO برای وب سایت خود استفاده کنید.
جستجوهای مرتبط با گوگل
هنگامی که به دنبال راه حل رایگان برای جستجوی کلمه کلیدی هستید، جستجوهای مرتبط با گوگل مکانی عالی برای شروع هستند. یک کلمه یا عبارت کلیدی را در موتور جستجو وارد کنید و به پایین صفحه بروید. در آنجا جستجوهایی را خواهید دید که گوگل تشخیص داده است که با عبارت مورد نظر شما مرتبط هستند.
این یک راه ساده و رایگان برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط برای گنجاندن در محتوای سایت شما است که می تواند سیگنال هایی را که برای موتورهای جستجو ارسال می کنید تقویت کرده و سئوی شما را بهبود بخشد.
سوالات مرتبط با گوگل
هنگامی که در Google جستجو می کنید، ممکن است کادری را نیز مشاهده کنید که سوالات اصلی مربوط به عبارت مورد نظر شما را نشان می دهد. این سؤالات مرتبط برای نشان دادن پاسخ ها، سایر عبارات جستجو و حتی سؤالات مرتبط، به شما می تواند کمک کند.
با ظهور جستجوی معنایی، عبارات و سوالات طولانی تری در نتایج جستجو اضافه شدند. این سوالات یک راه عالی برای یافتن کلمات کلیدی طولانی است که می توانید در محتوای همیشه سبز در وب سایت خود هدف قرار دهید، و از آنجایی که کلمات کلیدی طولانیتر ماهیت بسیار خاصی دارند، برای جلب توجه مخاطبان شما بسیار ارزشمند هستند.
گوگل ترندز یکی از امکانات تحت وب شرکت گوگل است که بر اساس جستجو در گوگل کار میکند و میزان محبوبیت جستجوی کلیدواژه در موتور جستجوی گوگل را به نمایش میگذارد. گوگل ترندز این قابلیت را به کاربران میدهد تا نتایج را بر اساس یک موقعیت جغرافیایی یا یک زبان خاص فیلترگذاری کنند.
زمانی که کلیدواژه را در گوگل ترندز وارد میکنیم، اطلاعات مرتبط با آن عبارت در یک نمودار به نمایش گذاشته میشوند. محور افقی نمودار، محور زمان است (از سال ۲۰۰۴ تا امروز) و محور عمودی نمایشگر محبوبیت جستجوی آن کلیدواژه است. در زمان جستجوی یک کلیدواژه در گوگل ترندز میتوان چهار متغیر را برای جستجو تنظیم کرد. این فیلترگذاریها کمک میکنند تا نتایج دقیقتری از میزان جستجوی کلیدواژه مورد نظر به دست آورد. این چهار متغیر عبارتند از:
نوع جستجو: جستجوی صفحات وب (Web Search) جستجوی تصویر در گوگل (Google Image) جستجوی اخبار (Google News) جستجوی محصول (Google Shopping) جستجو در یوتیوب
منطقه جستجو: با استفاده از این گزینه میتوان میزان جستجوی کلیدواژه را به یک کشور خاص محدود کرد (ایران هم جزو این کشورها دستهبندی شدهاست).
بازهٔ زمانی جستجو: ۲۰۰۴ تا امروز – ۷ روز گذشته – ۳۰ روز اخیر – ۹۰ روز اخیر – ۱۲ ماه اخیر – انتخاب یک سال مشخص یا انتخاب یک بازه زمانی مشخص
دستهبندی موضوعی جستجو: هنر و سرگرمی – اتومبیل و وسایل نقلیه – زیبایی و تناسب اندام – کتاب و ادبیات – تجارت و صنعت – رایانه و الکترونیک – مالی – غذا و نوشیدنی – بازیها و مانند آنها
همچنین، گوگل ترند به کاربران اجازه میدهد تا میزان محبوبیت جستجوی ۵ عبارت کلیدی را با یکدیگر مقایسه کنند. این قابلیت در یافتن مناسبترین کلیدواژه جهت بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو ضروری است.
راه دیگر برای یافتن کلمات کلیدی سئوی طولانی، استفاده از جستجوگر رایگان کلمه کلیدی Answer the Public است. یک اصطلاح هدف را وارد کنید، سپس این ابزار مجموعه عظیمی از عبارات مرتبط را که شامل آن کلمه کلیدی است را نشان می دهد.( اطلاعات به فارسی کمی محدود است)
این یک راه عالی دیگر برای یافتن ده ها موضوع برای محتوای خود است. حتی میتوانید نتایج را بر اساس سؤال (مثلاً چگونه، که هستند)، اگر شامل حروف اضافه (مثلاً برای، میتوان، با) و موارد دیگر باشد، مرتب کنید.
LSI Graph Generator Keyword Generator
وقتی یاد می گیرید که چگونه کلمات کلیدی را جستجو کنید، باید یاد بگیرید که چگونه کلمات کلیدی LSI را پیدا کنید. کلمات کلیدی LSI ، کلماتی هستند که از نظر معنایی با عبارت مورد نظر شما مرتبط هستند. تولید کننده کلمات کلیدی LSIGraph یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی است که به شما کمک می کند آنها را پیدا کنید. در این سایت عبارت مورد نظرتان را وارد کنید تا فهرستی از عبارات مرتبط معنایی برای شما تهیه کند.
از این کاوشگر کلمه کلیدی برای یافتن عباراتی برای سئوی معنایی استفاده کنید. سئوی معنایی فرآیند استفاده از یک کلمه کلیدی هدف و همچنین کلمات کلیدی مرتبط در یک صفحه از محتوا برای جذابیت جستجوی معنایی و افزایش رتبه جستجو است.
اگر می خواهید بدانید که چگونه کلمات کلیدی را در یک صفحه وب جستجو کنید، از Wordtracker Scout استفاده کنید. Wordtracker Scout به شما نشان می دهد که چه کلمات کلیدی در یک صفحه محتوای موجود وجود دارد. افزونه Chrome را به مرورگر خود اضافه کنید و برای اسکن صفحه وب که در آن هستید کلیک کنید. این ابزار یک ابر کلمه با مرتبط ترین کلمات کلیدی صفحه ایجاد می کند.
از این ابزار رایگان کلمه کلیدی برای تجزیه و تحلیل سایت هایی استفاده کنید که مخاطبان مورد نظر شما را جذب می کنند و عبارات محبوبی را که می توانند ترافیک سایت شما را نیز هدایت کنند، کشف کنید.
نظر بدهید