برای تولید یک محتوای قوی (صرف نظر از اندازه آن) باید ابتدا در مورد آن فکر و برنامه ریزی کنیم. اگر ما برای تولید محتوا ایده و برنامه ریزی نداشته باشیم، فرآیند تولید محتوا ممکن است زمانبر شود. همچنین، برنامه انتشار شما ممکن است موقتی باشد و خود محتوا ناهماهنگ و ضعیف اجرا شود، که به معنای این است که محتوا به شما در دستیابی به اهداف تجاری کمک نمیکند، و فقط هدر دادن منابعی است که برای ایجاد محتوا از آنها استفاده کرده اید. اگر یک تیم کوچک (یا یک نفره) هستید، ممکن است به نظر برسد که اصلاً به فرآیندی نیاز ندارید. اما مشکل اینجاست: بدون فرآیند، این احتمال وجود دارد که محتوای شما به هدف برنامهریزی شده خود نرسد.