آخرین آپدیت الگوریتم های گوگل در سال 2022 که منجر به کاهش رتبه سایت ها گردیده است
آیا در سال 2021 ترافیک سئو سایت شما کم شده است ؟
در این مقاله سه دلیل احتمالی که چرا برای سایت شما این اتفاق افتاده و همچین نحوه برگرداندن ترافیک را بیان میکنیم ، با مارکت اسنایپر همراه باشید .
در این مقاله از سرعت سایت گرفته تا لینک های اسپم را بیان میکنیم .
بروز رسانی های مستمر گوگل ، تغییرات الگوریتم و تشخیص دلایل خاص از دست دادن ترافیک میتواند چالش برانگیز باشد. در طول سال گذشته ، گوگل تهاجمیتر و قدرتمندتر از قبل شده و تغییراتی را در الگوریتم جستجوی خود اعمال کرده است و سه بهروزرسانی اصلی را همراه با انواع پیشرفتهای الگوریتمی و هوشمند را در این سال راه اندازی کرده است . پیچیدهتر از این، بسیاری از این بهروزرسانیها با هم تداخل دارند یا در زمانی مشابه رخ دادهاند ، و درک اینکه کدام بهروزرسانی ممکن است باعث کاهش ترافیک و رتبهبندی وبسایت شده باشد، کار را دشوارتر می کند . اگر ترافیک سئوی شما رو به کاهش است، بیایید به سه دلیل بالقوه نگاه کنیم و در مورد چگونگی رفع آنها صحبت کنیم .
1- رابط کاربری ، سرعت سایت ، و هسته اصلی کدهای سایت
اولین مرحله بهروزرسانی تجربه صفحه Google ( UX ) در تابستان 2021 عرضه شد و در اوایل سپتامبر به پایان رسید. در این بهروزرسانی به صفحات امن و با بارگیری سریع در دستگاههای تلفن همراه که الزامات بهینه کردن کدهای هسته اصلی سایت را مطابق دستور العمل های گوگل را رعایت کرده اند پاداش می دهد . در این بروز رسانی سایت هایی که رتبه های خوبی داشتند بخاطر عدم رعایت بهینه سازی های موبایلی ، بخش عمده ترافیک موبایلی خود را از دست دادند . علاوه بر این ، گوگل اعلام کرده است که این بهروزرسانی را در سه ماهه اول سال 2022 به نتایج جستجوی دسکتاپ میآورد و فرصتی را برای بهبود عملکرد سایت های موجود بوجود آورده است . اگر در اواخر تابستان 2021 ترافیک سئوی موبایل را از دست دادید و الزامات جدید را رعایت نکردید، ممکن است ارزش وقت گذاشتن برای بهبود تجربه صفحه و معیارهای اصلی وب سایتتان را داشته باشد.
نمیدانید از کجا شروع کنید ؟ گوگل اخیراً ابزارهای PageSpeed Insights و Lighthouse خود را بهروزرسانی کرده است که میتواند به شما در درک بهتر دلایل خاص سرعت پایین سایت و شناسایی دقیق خرابیهای هسته اصلی سایت کمک کند. گوگل سرچ کنسول بینش بیشتری در مورد عملکرد وب سایت شما ارائه می دهد و WebPageTest.org می تواند به توسعه دهندگان کمک کند تا نگاه عمیق تری به وضعیت داشته باشند.
مهم است که توجه داشته باشید که این بهروزرسانی عمدتاً در مورد صفحات وب است ، بنابراین مدیران وبسایتها باید رفع مشکلات را بر روی URL ها اجرا کنند . برای وبسایتهای بزرگتر، این مورد میتواند بسیار وقت گیر تر باشد برای همین گوگل اطلاعات این بروز رسانی را ارائه داده است تا مدیران سایت این موارد را بهبود بخشند ( معمولا گوگل اطلاعات بروزرسانی ها رو نمیگه ) . برای کمک به تشخیص سریعتر، با تجزیه و تحلیل صفحات وبسایت خود در سطح قالب سایت یا نوع صفحه شروع کنید تا راهحلهایی را پیدا کنید که احتمالاً میتوانند بر روی تمام صفحات سایت که از آن نوع صفحه و الگو می باشد اعمال شوند.
در قدم بعدی ، ممکن است بخواهید برای افزایش سرعت ، استفاده از خدمات میزبانی ابری مانند AWS یا Cloudflare را برای وب سایت خود انتخاب کنید . این راهحلها باعث خواهد شد بهینهسازیهای سرعت و امنیت داخلی سایت افزایش یافته و به بارگیری سریعتر سایت شما در دستگاههای دسکتاپ و موبایل کمک کنند . همچنین میتوانید یک متخصص حرفهای را استخدام کنید که بتواند راه حل های فنی پیچیده را برای شما و برنامه نویسان حل کند .
2- اعتبار بیشتر و کمک به حل مشکل کاربران
آخرین نسخه دستورالعملهای کیفیت جستجوی Google ، راهنماییهای آنها را برای کیفیت محتوا ، بهویژه در مورد صنایع YMYL (مالی، مراقبتهای بهداشتی، تجارت الکترونیک و موارد مشابه ) اصلاح میکند. ما می دانیم که افزایش مداوم کیفیت محتوا یک شاخص کلیدی برای عملکرد بهتر وبسایت شما در یک بهروزرسانی اصلی است ، بنابراین بهترین ایده این است که از روشهای توصیهشده Google استفاده کنید و محتوایی تولید کنید که نیازهای کاربران شما را برآورده کند . به ویژه در مقایسه با رقبای خود اگر ترافیک سئو را در ماه های اخیر از دست دادید ، این بهروزرسانی الگوریتم اصلی میتواند دلیل آن باشد و که احتمالاً کیفیت پایین محتوا یا تجربه کاربری ضعیف ممکن است دلیل آن باشد.
هنگام تجزیه و تحلیل محتوای سایت ، مهم است که از خود بپرسید:
آیا محتوای وبسایت شما توسط یک متخصص تولید محتوا شده است ؟ انتخاب یک فرد حرفه ای در تولید محتوا به ویژه در دستههایYMYL (مالی، مراقبتهای بهداشتی، تجارت الکترونیک و موارد مشابه ) برای انتقال مفهوم مهم است ، اگرچه شرایط خاصی وجود دارد که ممکن است نیازی به آن نباشد.
آیا تولید محتوای بدون تعصب تولید می کنید که هر دو طرف داستان را ارائه می دهد؟ مزایا، معایب و جایگزین های یک محصول ؟ تفاوت بین گزینه A و گزینه B؟ در اکثر مواقع، ترسیم یک تصویر کامل از موضوع مورد نظر برای ارائه بهترین خدمات به کاربران و تشویق گوگل برای رتبه بندی محتوای شما بسیار مهم است.
روزهای تلاش برای رساندن محتوا به حداقل تعداد کلمات برای رتبه بندی خوب گذشته است. درعوض، خود را به جای کاربران بگذارید و روی درخواست آنها تمرکز کنید برای مثال، کاربری که «کفش ورزشی نایک» را جستجو میکند به تاریخچه کفش نایک ۵۰۰ کلمهای برند نیاز ندارد، بلکه به صفحه دستهبندی با فیلترهای اندازه ، رنگ و قیمت نیاز دارد. برای رفع نیازهای آنها آیا محصولات زیادی در صفحه وجود دارد ، به خصوص تبلیغات کالا در بالای صفحه ، پنجره های پاپ اپ ؟ در صورت امکان ، تبلیغات باید مکمل محتوای شما باشد، نه اینکه حواس کاربر را از آن پرت کند.
آیا محتوای شما آسان و قابل فهم بیان شده است؟ اطلاعات جامع در مورد کالا ، خدمات و مقالات عالی است ، اما قالببندی پاراگرافهای طولانی به فهرستها ، نقاط هدف ، جداول و غیره میتواند به کاربران کمک کند تا آنچه را که میگویید بهتر درک کنند.
آیا از رسانه های تصویری (فیلم ها، تصاویر) یا لینک سازی مرجع ( لینک های خارجی به نقل قول های قابل اعتماد) در محتوای شما قرارداده شده اند؟ این موارد همیشه مورد نیاز نیست، اما میتواند به شما کمک کند تا به عنوان یک مرجع قابل اعتماد قرار بگیرید و ترافیک SEO بیشتری به دست آورید.
3- لینک های هرزنامه ( اسپم ) و پست های وبلاگ مهمان
بک لینک های با کیفیت و مرتبط هنوز هم یک شاخص قوی برای رتبه بندی یک سایت هستند و به دست آوردن لینک های طبیعی یکی از چالش برانگیزترین زمینه های سئو برای به دست آوردن درست آنها است. گوگل سابقه طولانی در اقدام علیه پیوندهای غیرطبیعی دارد ( خریدن بسته های بک لینک ) ، و ما شاهد بودیم که موتور جستجو همچنان به فیلتر کردن لینک هایی که معتقدند به صورت طبیعی و حرفه ای ساخته نشده ، ادامه می دهد.
Google آخرین بهروزرسانی « لینک اسپم » خود را در ماه ژوئیه 2021 منتشر کرد که به طور خاص پیوندهای پستهای وبلاگ مهمان ، لینک های تبادل و فروش لینک های درون محتوای ( با دریافت هزینه در سایت خود لینک سازی کنید ) را هدف قرار میدهد. چرا موتورهای جستجو روی فیلتر کردن لینک ها از این مناطق تمرکز می کنند؟ این تاکتیکهای لینک سازی بسیار مواثر هستند ، اما اغلب کم ارزش و بی کیفیت هستند. الگوریتم ها الگوهای لینک سازی غیرطبیعی را به راحتی تشخیص می دهند و یک خطر طولانی مدت برای لینک سازی های غیر اصولی هستند. این بهروزرسانی چیزی را به ما یادآوری میکند که بارها و بارها در طول سالها دیدهایم: وقتی رویکرد لینک سازی بیش از حد محبوب شود ، Google در نهایت اقدامی را انجام خواهد داد. در اینجا جای تعجب نیست، گوگل به صورت الگوریتمی لینک های غیر اصولی و بی کیفیت را فیلتر می کند.
اگر در اواخر جولای 2021 کاهش رتبهبندی را تجربه کردهاید و میدانید که ممکن است این نوع لینکها را در نمایه بک لینک خود داشته باشید، به احتمال زیاد برخی از آن لینکهایی که زمانی به شما در رتبهبندی کمک میکردند، دیگر ارزشی ندارند. اگر قبلاً این کار را نکردهاید، ممکن است بررسی بک لینک و رد کردن آن ضروری باشد، اما با احتیاط ادامه دهید ، حتی Google اذعان میکند که اگر نمیدانید به دنبال چه لینک هایی باشید ، میتوانید آسیب بیشتری به سایت خود از جهت لینکهای پاک شده وارد کنید. راه حل های خودکار هرگز جایگزینی برای بررسی انسانی برای چنین عامل رتبه بندی مهمی نیستند.
بنابراین برای جایگزینی ارزش لینک از دست رفته چه کاری می توانید انجام دهید؟ مهم است که به خاطر داشته باشید که کسب لینک طبیعی می تواند موثرترین بخش استراتژی سئو شما باشد. به دست آوردن پیوندهای طبیعی از وب سایت های قابل اعتماد، نشریات صنعتی و رسانه ها نتایج ایمن، مؤثر و طولانی مدت را به همراه خواهد داشت . دستیابی به این نوع لینک سازی به طور منظم به کیفیت محتوای شما و مخاطبان آن بستگی دارد، بنابراین بهترین رویکرد استراتژی به توسعه برنامه محتوایی شما بستگی دارد .
سخن پایانی
سال 2021 برای بسیاری از ما سالی چالش برانگیز بوده است. از دست دادن ترافیک در این مدت دلایل بالقوه زیادی دارد، اما همچنین فرصت هایی را برای تمرکز بهتر استراتژی سئوی خود در سال 2022 ارائه می دهد. اتخاذ یک رویکرد جامع در برنامه سئوی در مورد عوامل فنی ، محتوا ، لینک ها ، سرعت و UX به شما کمک می کند تا سایت شما در بهترین حالت قرار بگیرید .
نظر بدهید